Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Izklaide \ Gardēžiem

Prognozē, ka Latvija varētu kļūt par Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu

© F64

Ar katru gadu gastronomiskais tūrisms Latvijā kļūst arvien pievilcīgāks. Vietējā virtuve un uz vietas audzētie ekoloģiskie produkti piesaista gardēžus no visas pasaules, tas liek domāt par Latviju kā jauno Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu. Īpašu popularitāti Latvijas produkti var iegūt Āzijas tirgū. Tie ir ekspertu atzinumi no pašlaik Rīgā notiekošās pārtikas nozares start-up jeb jaunuzņēmumu realitātes šova Meallions Show filmēšanas.

“Latvija - otra Šveice. Brīnišķīga ekoloģija un kvalitatīvi produkti, kā arī izcili vietējie pavāri liek domāt, ka šai valstij ir liels potenciāls, lai nākotnē kļūtu par Ziemeļeiropas gastronomisko galvaspilsētu,” saka Meallions Show idejas autors Ivans Sidoroks.

Tajā pašā laikā viņš atzīmēja, lai veiksmīgi realizētu produkciju, vietējiem ražotājiem ir jākļūst drosmīgākiem un jāpārstāj orientēties tikai uz iekšējo tirgu.

“Latvijas tirgus ir mazs un ne pārāk interesants masveida ražošanai, bet var radīt augstākās klases produkciju, kas orientēta uz realizēšanu, piemēram, Ķīnā. Kāpēc? Ķīnas ražotāji bieži vien piedāvā zemas kvalitātes produkciju, mazais Latvijas ražošanas apjoms šajā gadījumā spēlē lielu un visnotaļ pozitīvu lomu - šeit ir iespējams ražot augstvērtīgus produktus. Latvijas produkti ir perspektīvi - viss, kas saistīts ar ražošanas tīrību, ir ļoti pieprasīts pasaulē, tai skaitā Āzijas zemēs,” apgalvo Sidoroks.

Savukārt šova idejas līdzautors un kulinārijas start-up centra Mabius kurators Aleksandrs Kiseļovs paskaidroja, kāpēc, viņaprāt, Latvijas pārtikas jaunuzņēmumus sagaida panākumi citās zemēs:

“Pirmkārt, vietējie uzņēmēji mazā vietējā tirgus dēļ sākotnēji ar savu produktu vēlas iekļūt Eiropas Savienības tirgū. Tas ir sarežģīti, taču ļoti ātri liek uzņēmējiem fokusēties uz jauniem tirgiem. Otrkārt, vietējā tirgū ir lielā konkurence, kas liek restorāniem un produktu jaunuzņēmumiem koncentrēties uz produkta un servisa kvalitāti, kā arī domāt par atšķirīgu piedāvājumu. Tas dabiskā ceļā virza uz inovācijām. Un tie, kam izdodas pircēja acīs radīt šo vērtību, sasniedz savu mērķi. Treškārt, Latvijas virtuve ir gastronomiski interesanta.”