Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Izklaide \ Tūrisms

Uzmanību! Aviokompānijām jauni bagāžas pārvadāšanas noteikumi

© F64

Teju katrai aviokompānijai ir savi noteikumi, cik lielu un smagu bagāžu pasažieris drīkst lidojumā ņemt līdzi bez maksas. Daļa lidsabiedrību neiebilst, ja pasažieris vēlas salonā ņemt līdzi vairākas somas un vēl pirkumus no beznodokļu veikaliem, citas uz lidmašīnas borta atļauj kāpt ar nelielu somiņu.

Pirms pāris nedēļām bagāžas pārvadāšanas noteikumus mainīja Ungārijas aviokompānija Wizz Air, savukārt Īrijas zemo cenu lidsabiedrības Ryanair jaunie rokas bagāžas pārvadāšanas noteikumi stāsies spēkā nākamā gada janvārī.

Wizz Air atceļ maksu par rokas bagāžu

Kopš 29. oktobra, lidojot ar aviokompāniju Wizz Air, bez papildu samaksas pasažieri drīkst ņemt līdzi vienu rokas bagāžu, kuras izmērs nepārsniedz 55x40x23 cm un kura nav smagāka par 10 kilogramiem. Tāpat lidmašīnas kabīnē pasažieri var ņemt līdzi pirkumus, kas iegādāti Duty Free jeb beznodokļu veikalos, pēc drošības pārbaudēm. (Iepriekš Wizz Air lidmašīnas salonā bez maksas atļāva pārvadāt 42x32x25 cm lielu somu, savukārt par 55x40x23 cm lielas bagāžas vienības pārvadāšanu salonā bija jāmaksā.)

Ekrānšāviņš no avīzes

Savukārt WIZZ Priority pasažieri kopš 29. oktobra lidmašīnas salonā drīkst ņemt līdzi papildus arī mazo rokas somu, ko var palikt zem krēsla. Tās izmēri nedrīkst pārsniegt 40x30x18 cm. WIZZ Priority garantē, ka viņu standarta rokas bagāža (55x40x23 cm) tiks novietota lidmašīnas kabīnē. WIZZ Priority arī sniedz iespēju pasažieriem nestāvēt rindā pirms iekāpšanas lidmašīnā. Šis pakalpojums pieejams arī pasažieriem, kas iegādājas WIZZ Go, WIZZ Plus un WIZZ Privilege Pass.

«Pasažieru apmierinātība ir viena no Wizz Air prioritātēm, tieši šā iemesla dēļ mēs esam uzklausījuši klientu ieteikumus un tagad piedāvājam liela izmēra rokas bagāžu bez papildu samaksas, iegādājoties jebkuru Wizz Air lidojuma biļeti. Šis ir vēl viens piemērs tam, ka Wizz Air ir apņemšanās nodrošināt vislabāko pieredzi mūsu klientiem no biļetes iegādāšanās brīža līdz nokļūšanai izvēlētajā galamērķī. Mūsu draudzīgā un profesionālā komanda gaida gan esošos, gan jaunus klientus uz lidmašīnas klāja!» uzsver Wizz Air mārketinga daļas vadītājs Johans Eidhāgens.

Ryanair salonā tikai ar vienu somu

Arī Ryanair šoruden plānoja mainīt savus bagāžas pārvadāšanas noteikumus. Tie paredzēja, ka jau no 1. novembra lielāko rokas bagāžas vienību salonā varētu ienest tikai tie pasažieri, kuri būtu samaksājuši par prioritāro iekāpšanu lidmašīnā. Pārējiem būtu jādod sava līdz desmit kilogramu smagā soma personālam, kas bez maksas to noglabātu līdz lidojuma beigām. Taču, ņemot vērā, ka «tuvojas Ziemassvētki un pasažieriem ir jādod laiks, lai pielāgotos jaunajām prasībām, Ryanair šīs izmaiņas ir plānojis ieviest, sākot ar nākamā gada 15. janvāri. Tad pasažieri lidmašīnā varēs iekāpt tikai ar mazo bagāžas vienību, piemēram, rokassomiņu vai datorsomu, kas nepārsniedz35x20x20 cm. Savukārt otru - lielāko - bagāžas vienību (tās izmēri nedrīkst pārsniegt 55x40x20 cm) pasažieriem pie iekāpšanas būs jānodod. Atpakaļ to varēs saņemt, lidmašīnai nolaižoties galamērķī.

Šāds lēmums tika pieņemts saistībā ar to, ka aizvien vairāk pasažieru izmantoja Ryanair piedāvātās iespējas lidmašīnas kabīnē ienest divas somas un pakāpeniski pieauga pārvadāto pasažieru skaits. Šo apstākļu dēļ lidmašīnu salonu bagāžas nodalījumos bija grūti ietilpināt visu rokas bagāžu.

Lai mudinātu klientus nodot savas somas reģistrētā bagāžā, tādējādi samazinot rokas bagāžas apjomu, Ryanair jau no 1. novembra palielinājusi nododamās somas pieļaujamo svaru no iepriekš atļautajiem 15 kilogramiem līdz 20 kilogramiem, vienlaikus samazinot maksu par reģistrētās bagāžas nodošanu no iepriekšējiem 35 eiro līdz 25 eiro par nododamās bagāžas vienību.

Pasažieri, kuri nesen ir izmantojuši Ryanair pakalpojumus, Neatkarīgajai atklāja, ka jau šobrīd lidotgribētājiem pie iekāpšanas lidmašīnā tiek lūgts nodot lielāko no rokas bagāžas vienībām. Rezultātā iekāpšana un izkāpšana no lidmašīnas tiešām notiek raitāk. Tajā pašā laikā pasažieriem, kuri līdz šim ceļoja tikai ar rokas bagāžu un tāpēc nekas viņus neaizkavēja lidostā, tagad ir jārēķinās, ka nodoto somu galamērķī varēs saņemt tāpat kā reģistrēto bagāžu.

Ideālās ceļasomas meklējumos

Atšķirīgo bagāžas pārvadājumu noteikumu dēļ faktiski nav iespējams atrasts somu, kas ideāli derētu kā rokas bagāža visās aviosabiedrībās. Lidojot ar Finnair, salonā drīkst ņemt līdzi somu, kuras izmēri nepārsniedz 56x45x25 cm. Taču šī soma noteikti nederēs lidojumos ar Wizz Air un Norvegian Air, kuri ir noteikuši rokas bagāžas maksimālos izmērus - 55x40x23 cm. Aviokompāniju - airBaltic un Ryanair - lidojumos šobrīd ir atļauts salonā rokas bagāžā pārvadāt ceļasomu, kas nepārsniedz 55x40x20 cm.

Taču, pat zinot aviokompāniju, ar kuru plānots lidojums, atrast veikalos ideāli piemērotu somu rokas bagāžai ir ļoti grūti. Lai tā atbilstu nosacījumiem, parasti nākas pirkt nedaudz mazāku somu.

Par pārsniegtu svaru - liela piemaksa

Ja rokas bagāža ir lielāka vai smagāka nekā aviokompānijas noteiktie maksimālie izmēri, tad jārēķinās, ka lidsabiedrība liks to nodot reģistrētā bagāžā un tas noteikti būs maksas pasākums. Piemēram, airBaltic un Ryanair gadījumā jārēķinās ar 50 līdz 60 eiro piemaksu. Tāpat pasažierim nāksies maksāt dārgi, ja būs pārsniegts reģistrētās bagāžas maksimālais svars. Dažas aviokompānijas tādā gadījumā iekasēs konstantu maksu, piemēram, 50 eiro, citas - desmit eiro par katru virssvara kilogramu.

Šīs piemaksas izmaksās krietni dārgāk nekā reģistrētās bagāžas vai tās papildu vienības iegāde, pērkot biļeti vai reģistrējoties lidojumam.