Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Kultūra \ Mūzika

RECENZIJA: Dagamba ''#LudwigVanRammstein''

© Publicitātes foto

Pagājušajā piektdienā ar pilnībā izpārdotu šovu koncertzālē “Palladium” savas gaitas pie klausītājiem uzsāka čellista Valtera Pūces un viņa kolēģa Antona Trocjuka pirms sešiem gadiem izveidotās grupas “Dagamba” jaunais albums.

Ja nebijāt, paši vainīgi - kaut ko tik iespaidīgu sen nebija sanācis pieredzēt. Lai gan - nekas vēl nav zaudēts: 7. un 8. novembrī šo programmu varēs redzēt un dzirdēt Jelgavā, 10. novembrī - Rēzeknē, 23. novembrī - Ventspilī, 17. decembrī - Liepājā , bet pēc tam būs vēl divi koncerti 21. janvārī Cēsīs. Šī programma tapusi, apvienojot akadēmiskās mūzikas klasiķa Ludviga Van Bēthovena un industriālā metāla grupas "Rammstein" daiļradi, turklāt nelielās devās piemests klāt kaut kas arī no citām melodijām, piemēram skan, nelieli fragmenti no “Div’ dūjiņas gaisā skrēja” un pat Raimonda Paula “Circenīša Ziemassvētkiem”. Kopumā astoņi skaņdarbi, kurus neietilpināt ne akadēmiskās, ne rokmūzikas nišā - Bēthovens brīžiem skan kā roks, bet “Rammstein” iegūst akadēmiskus vaibstus. "Šķietami tik atšķirīgi dažādu gadsimtu mūziķi, bet ar tik daudz ko kopīgu - viena valsts, viena valoda un mūzika, kas pārsteidz un lauž stereotipus," saka grupas līderis Valters Pūce. "Savienojot dažādus mūzikas žanrus un laikmetus, nojaucam starp tiem robežas."

PAR. Šī programma nudien skan monumentāli efektīgi - nav šaubu, ka tā gūs panākumus arī aiz mūsu valsts robežām. Lielākais spēks - kompozīcijas “Ludwig van Rammstein” (bāzēta uz “Engel” un “Mēnesnīcas sonātes”), “Polytical Fairytale” (te sapludināta “rammšteinu” dziesma “America” un mūsu pašu “divdūjiņas”) un it īpaši jau “Symphony: Du Riecshst So Gut”, taču te praktiski visi ir ārkārtīgi spēcīgi darbi, tikai jāklausās. Par abu čellistu Valtera un Antona profesionalitāti nekad nav radušies jautājumi, bet šoreiz kaut kā īpaši ausīs iekrita pianists Dainis Tenis - laikam jau dēļ koncertā redzētā, viņš taču ir pilnīgi traks (labā nozīmē)! Ar sitamo instrumentu partijām teicami tiek galā bundzinieks - pirms gada sastāvam pievienojies Artūrs Jermaks. Pieci ar krustu arī par efektīgo albuma dizainu.

PRET. Šīs aranžijas ir tik sarežģītas, ka Ludviga Van Bēthovena cienītāji var sava elka radītos darinājumus pat neatpazīt, savukārt "Rammstein" fani brīnīsies, kur konkrētajās kompozīcijās ir nobāzti motīvi, piemēram, no dziesmām “Mutter” vai “Sonne”. Otra lieta - nekad nav pielecis, kamdēļ šajā projektā nepieciešams irāņu izcelsmes perkusionists Hamidreza Rahbaralam, bez viņa te gluži labi varētu iztikt, bet jaunajā diskā ir vēl trakāk, te Hamidreza (vienīgais!) kādās trīs kompozīcijās pat iedziedas. Lieki.