SARUNA ar Mūzikas akadēmijas jauno rektoru par to, kā Latvijas mūziķiem nezaudēt saikni ar dzimteni

Komentāri [4]

 
Ai
Diemžēl, skan pārāk optimistiski. Mūzikas skolu līmenis un skolotāju darbs ir kļuvis ļoti zems, prasības ir zemas....Bērni nemācās, jo tas ir grūti, neviens negrib ne koncentrēties ne piespiespiesties. Vecāki arī negrib savus bērnus mocīt, jo perspektīves Latvijā nav.... mūzikas nozare ir sagrauta .
13.jūlijs, 7:56 Atbildēt
Aha
Sākt ar pesimismu vai reālismu nevar, ir jābūt redzejumam, mērķim un ideāliem. Kādam ir jāved citi sev līdzi. Prānim tas viss ir un viņš ir ļoti prasmīgs vadītājs. Lai izdodas.
14.jūlijs, 0:49 Atbildēt
Muris
Nu, par to mūziķu perspektīvu Latvijā... jā, Latvija ir maza, tajā ir tikai viens profesionāls operteātris un uz pirkstiem saskaitāmi profesionāli orķestri. Kas, starp citu, nemaz nav maz, zinot Latvijas iedzīvotāju skaitu. Tas, ka spilgtākie un talantīgākie mūziķi aizspurdz strādāt uz tuvām vai tālām ārzemēm, ik pa laikam viesojoties arī Latvijā, ir tikai normāli. Domāju, ka tieši tagad mūziķu perspektīvas, ja vien, protams, ir talants, izglītība un tiek arvien vēl ieguldīts milzīgs darbs, ir pat lielākas nekā agrāk - Latvijas operdziedāšana vispār ir kļuvusi par starptautisku zīmolu, bet teju visos pasaules TOP10 orķestros ir pa kādam mūziķim no Latvijas - Kristīne Blaumane, Marta Sudraba, Gunārs Upenieks utt. Tāpat arī mūsu diriģenti. Manuprāt, ar perspektīvām viss ir vairāk kā kārtībā.
Turklāt vismaz pagaidām tie mūsu ārvalstīs strādājošie izcilnieki nav īpaši jāpierunā braukt un koncertēt uz Latviju. Un tas, ka viņi ir ieguvuši atpazīstamību ārzemēs, dod pievienoto vērtību arī viņu uzstāšanās reizei Latvijā - ja Elīna Garanča, Marina Rebeka, Andris Nelsons vai Baiba Skride nekad nebūtu aizbraukuši strādāt uz ārzemēm, pirmkārt, tajos plašajos ūdeņos un sīvajā konkurencē ir nopulējušies vēl izcilāki, nekā būtu, ja paliktu uz vietas tepat, kā arī tas, ka Latvijā tik bieži uzstājas mūziķi ar starptautisku atpazīstamību, piešķir Latvijai mūzikas metropoles statusu arī koncertdzīves ziņā, ne tikai kā izcilu mūziķu izcelsmes vietai.
Šogad, piemēram, vai visi mūsu izcilie ārzemēs dziedošie operdziedātāji uzstājas Latvijā. 23. augustā "Karmenu" pirmo reizi Latvijas operā dziedās mecosoprāns Zanda Švēde, kura izglītību ieguva Latvijas Mūzikas akadēmijā, bet LNO vēl nekad nav dziedājusi un karjeru ir uzsākusi ASV Sanfrancisko operā, kas ir viens no pasaules A klases operteātriem. Vismaz pagaidām nevar teikt, ka mūsu izcilie mūziķi, kas veido starptautisku karjeru, nevēlētos ik pa laikam iegriezties arī Latvijā un sniegt savu ieguldījumu kādā mūzikas pasākumā.
13.jūlijs, 10:03 Atbildēt
Paldies KM utt
par šo tēmu mēs mēģinājām runāt jau 20 gadus atpakaļ, bet nekur neesam tikuši tālāk... Algas Mūziķiem ar ārzemju vai vietējo maģistra grādu orķestros joprojām ir krīzes apjomā. KOncertzāles nav un nebūs, Lielajā Ģildē nav ne normāla apgaismojuma, ne mūziķu telpu, kur iespēlēties, ne liftu , ne normālas ventilācijas , vietas 650..... Pret mūiķiem izturas kā pret vergiem- ja daudz runāsi, pazaudēsi darbu vispār. Mūziķiem nav iespēju muzicēt ansambļos, visur prasa īres maksas utt. NU kur te tas Patriotisms lai rodas? NAudas tiek tērētas gan kvotās, Koru olimpiādēm- pašdarbbām, mistiskos projektos izklaidei. SKolās nav ne.
Bērniem , ne vecākiem prsaības, ne arī ir kas Prasības Izstrādā . Ir pilnīgi viss sagrauts un var jau gudri filozofēt kā būtu, ja būtu. PAtiesba ir baiga. LAtvijā viesojas Megazvaigznes, kuras izrādās nemaz nav zvaigznes, bet saņem mega honorārus! TIe , kas saprot, saprot, bet cik tādu ir?! PR un muļķu zeme, kas maksā. Tas ar viss.
16.jūlijs, 13:29 Atbildēt

Personības Vairāk >

Kaut kas traks!