Asi nosoda bērnu rudens velšu izstādes; tas soctīklos izsauc viedokļu "vētru"

Komentāri [221]

 
adel
Pēc izglītības esmu pirmsskolas skolotāja, tad arī bakalaura darbā rakstīju par dabas materiālu izmantošanu bērnu iztēles veicināšanai..Bērna iztēles visefektīgākā veicinātāja ir daba un dabas materiāli, kas attīsta arī radošumu, krasu uztveri, visas sajūtas ko dod daba, ar visiem maņu orgāniem..darbojoties ar tiem attīsta gan domāšanu, gan sīko pirkstu muskulatūru.Bērnam ir jāpiepalīdz saskatīt dārzeņos formas, krāsas, no kurām var izveidot figūras, priekšmetus.un kopā novērtēt un apspriest.
nevajag pārspīlēt..darbojoties ar mākslīgiem materialiem plastilīnu..iespejas nav tik daudzveidīgas bērna attīstībai.
29.septembris, 19:26 Atbildēt
Aamen
Nu tad aizliegsim sveetkus , dzimsanas dienas. ..pankuuku riitus gimenee. ...taa varbuut tomeer ir kultuura.
Vai tad leegeros Ziemasveetkus nesvineeja un tur bija bads.
Starp citu man 2010 gadaa pat maizes nebija, kaimini izliidzeeja.
29.septembris, 19:32 Atbildēt
guna
Es augu 50-os gados, kad ar pārtiku arī nebija spīdoši. Tomēr katru rudeni mājās taisījām kartupeļu lopiņus, cilvēciņus no burkāniem , zīļu un kastaņu ķēmiņus. Tos mums iemācīja omīte, kura bija pārdzīvojusi divus karus un arī badu cietusi. Žēl, ka tagad bērneļu vecāki neprot ģimenē ienest prieku un liedz arī saviem bērniem attīstīt fantāziju pašiem RADOT. Žēl, ka tā.
29.septembris, 19:31 Atbildēt
adel
tieši tā!
29.septembris, 19:37 Atbildēt
xx
Piekrītu. Bet rakstītājai laiks nav - telefons jāspaida. Un kādēļ no Vācijas atmuka uz Latviju? Varēja tur palikt un turpināt čubināt izbadējušos bēgļus. Bet, cik noprotams, pašai padomdevējai tas apnika, tādēļ atmuka atpakaļ pie mums - kabačus nenovērtējošiem. Mūs nevajag audzināt. Man gadu vismaz 3x(!!) vairāk nekā rakstītājai, un no viņas noniecinātās pensijas vēl sanāk mazbērniem bērnudārzu Miķeļdienai. Lai tikai tiktu galā ar sevi un savu slinkumu.
29.septembris, 21:59 Atbildēt
adel
Kristine, ipaši laukos dabas materiāli ir visvairāk pieejami..tie ir par velti, lai darbotos un attīstītu bērna iztēli, domāsanu un radošumu. katram dārzā tie aug... kabači dažādu formu, krāsu.. cik interesanti līdzīgi čūskām, laivām.. sirdsveida kartupeļi un kā saauguši cilvēciņi, dažadi ērmi- burkāni..mežā aug dažādi koki ar to auglļem, kastaņiem, ozolzīlēm, čiekuriem, no kuriem var izveidot interesantas lietas. ne katrs var nopirkt mākslīgos materiālus. lūk tie maksā naudu!!
29.septembris, 19:34 Atbildēt
???
Varbuut tomeer pilseetaas veel nav aizliegts lasiit klavu lapas, kastanas, ozolziiles. Var tak taisiit kastanu, piilaadzu, krelles un no ozolziileem ziilukus.
Ak jaa, nomirs vaaveriites un mezacuukas no bada.
Un veel kaads cilveeks kas nebuus padzeeris ozolziilu kafeju.
Beerni es saprotu ...visas rudens veltes aizvediet uz Muceniekiem. ..
Lai eed veseli un nemirst badaa.
29.septembris, 19:56 Atbildēt
Solvita
Es gan nezinu nevienu laucinieku, kuram kabacis, kartupelis vai burkāns izaugtu bez maksas. Arī laukos par visu ir jāmaksā.
30.septembris, 21:01 Atbildēt
bles
Bāc, tu Kristīne esi dura. Atņemt tev mātes tiesības uz mūžu.
29.septembris, 19:44 Atbildēt
secinājums
Izskatās, ka lielāko daļu negatīvo komentāru raksta tīņi, kam par raksta tēmu nav itin nekādas jēgas, ka tikai kaut ko iekomentēt. Vai varbūt "uzkurināt" pārējos??
29.septembris, 23:52 Atbildēt
TITAN
Kristīne,tev salmi galvā...
29.septembris, 19:56 Atbildēt
Kristīnei taisnība.
29.septembris, 20:02 Atbildēt
???
Suunas, musmires arii nevar izmantot. ...postam dabu, vai ne Kristin? Audzinaasim beernus mucaa un pa spundi barosim. Lai skataas savos plansetniekos!
Neriikojiet arii aabolu, bumbieru, viinogu utt.izstaades...un taadus Maartidienas sveetkus arii nesviniet. ...Allah abram.
Skaidrs kas tie par beegliem Vaacijaa.
29.septembris, 20:11 Atbildēt
viktorija
Malace, tieši tā, mums nav jālīdzinās bēgļiem, paši vainīgi ka nemāk strādāt un kopt savu zemi!
29.septembris, 20:25 Atbildēt
Jana
Nevajag jau pārspīlēt! Mucas...spundes... Zinu bērnudārzu, kur Miķeļdienas tirdziņi ( tipa bērni tirgojas) pārvērtušies par balagānu. Ko tik netirgo- labi, ja vēl pašceptu ābolmaizi, bet turpat arī cukurvate, kola, kafijas automāti utt. Kāds tam sakars ar ražu?
29.septembris, 20:39 Atbildēt
???
Nevajag paarspiileet, nevajag paarspiileet. ...aizej uz kaadu Mikeltirgu Latvijaa visur kiiniesu lupatas un cukurvate prieksaa.
Pieaugusie pasi raada prieksziimi.
29.septembris, 20:50 Atbildēt
Jana
Te runa ir par bērnudārzniekiem. Un tas, es savulaik nenesu uz dārziņu izgrebtus kabačus,nenozīmē, ka mans bērns mucā auga.
29.septembris, 20:57 Atbildēt
ome
Piekrītu Kristīnei!!!Lai vecāki palīdz ar dabas materiālu sagādāšanu, lai visi atnes, ko un cik daudz katrs var atļauties, un tad grupā kopīgi no visiem sagādātajiem materiāliem BĒRNI PAŠI skolotājas vadībā izpauž savu radošumu, gatavojot kopīgus darbiņus, ja arī kāds vēlas individuāli, lai tiek atļauts arī vienam pašam.
29.septembris, 20:14 Atbildēt
Melisa
Ome,pilnīgi piekrītu!
29.septembris, 21:11 Atbildēt
Ha
Ome, tieši tā!
30.septembris, 7:09 Atbildēt
.
Jā, jā, vecāki lai bērnus taisa, jo tas ir viegli un patīkami, bet izglīto lai tikai skolotāji. Kopā ar bērniem paši vecāki jau neko nevar izdarīt, vai ne? Vecāki pie televizora, bet mazie nosēdināti pie datoriem, lai nemaisās pa kājām. Kā Jūsu bērniem nav paveicies!!!
29.septembris, 22:09 Atbildēt
...
Vecāki ar bērniem kopā var daudz ko izdarīt, tad, kad visiem ir laiks un vēlme darboties. Ne jau bērnudārzam tas jāregulē. Uzskatu, ka muļķīgas ir šādas izstādes, un pilnībā piekrītu raksta autorei.
29.septembris, 23:38 Atbildēt
Jautājums
Ja man pašai bērns jāizglīto, tad skolotāji nav vajadzīgi. Varētu ietaupīt valsts budžetā naudu un bērns sāktu mācīties uzreiz 5. klasē. Bez muļķīgajām izstādēm un tirdziņiem, kuriem tāpat visu gatavo vecāki.
30.septembris, 23:58 Atbildēt
X
Laba ideja!

Es esmu laimīga, ka 2 gadus jau drīkstu nepiedalīties šajā māmiņu konkursā. Man šogad 6 klase. :-)
1.oktobris, 10:28 Atbildēt
Inese
Protams, slikti un skumji, ka kāds mirst badu un nesaņems mūsu sagraizīto kabaci. Taču, runājot par dabas materiāliem pirmsskolā/sākumskolā - cik vecāku kopā ar savām atvasēm vasarā vāc dabas materiālus? Nav laika, negribas ķēpāties, bail no ērcēm un vēl tūkstošiem atrunu. Tad nu rudenī jādodas uz tirgu un par naudu jāpērk kaut kas... Ir runa ari par to, ka pazudusi kopības sajūta ģimenē, ko veido KOPĪGA darbošanās ar bērnu, nevis par naudu nopirkts nieks, lai varētu pievilkt ķeksīti.
30.septembris, 12:41 Atbildēt
ome
Kristine malacis! Jums taisniba.
29.septembris, 20:17 Atbildēt
Peksis
Sava daļa taisnības ir. Mums skolas laikā arī bija tādas izstādes. Maniem vecākiem nebija laika un arī vēlmes kaut ko meistarot. Pašai nepietika fantāzijas. Vienmēr jutos neērti ar saviem kastaņiem, jo citiem vecāki bija sagatavojuši tāāādus brīnumus!
29.septembris, 20:28 Atbildēt
Dzintra
Arī es savu bērnu pirmsskolas izglītības iestādē jau n-to gadu iebilstu pret šāda veida izstādēm bērnudārzā, jo uzskatu, ka tas no mazotnes pieradina bērnus, ka arī skolā visu viņu vietā paveiks vecāki. Iztēli, radošumu, pirkstu sīko muskulatūru taču jāattīsta pašam bērniņam nevis vecākiem, tāpēc no bērniem jāprasa darbiņus tikai pēc viņu spējām. Iedomājieties 7bērnu ģimeni, no kuriem 4 apmeklē bērnudārzu,3 mācās skolā jaunākajās klasītēs un katram no bērniem pa brīvdienām uz pirmdienu jāpagatavo kāds darinājums no dārzeņiem vai dabas materiāliem. Sestdiena un svētdiena paiet ka mājražošanas kombinātā! Vecāki steidzina bērnus, jo jāpagūst pagatavot katram, taču bērni paši bez palīdzības nevar neko izdarīt,bērni noguruši, vecāki nikni, jo arī citi mājasdarbi jāpaveic, utt. Kur prieks? Kāds ieguvums bērniem, ģimenei? Ja to prasa no vecākiem, tad, lūdzu, organizējiet, lai katra ĢIMENE iesniedz vienu kopīgu darbu!
29.septembris, 20:30 Atbildēt
???
Ceru ka nekad neesat ar saviem beerniem seedeejusi kopaa un maacijusies, tas tomeer ir apgruutinosi Jums.
29.septembris, 20:41 Atbildēt
Melisa
Tev tikai melns un balts eksistē?
29.septembris, 20:52 Atbildēt
!
Izskatās, ka pats(-i) neesi mācījies(-usies), jo tas ir bijis Tev pārāk apgrūtinoši.
30.septembris, 0:16 Atbildēt
xx
Varbūt labāk vajadzēja nopirkt 7 prezervatīvus, lai nav jāmokās ar 7 kartupeļiem, ja tik problemātiski??
29.septembris, 21:47 Atbildēt
Vau
Rupji.
29.septembris, 22:08 Atbildēt
Vai
Kapēc rupj? Reāli! Ja negribas bērnus audzināt, ar tiem darboties , tad jāierobežo ģimenes apjoms. Tad nebūs jāvaimanā par grūto dzīvi.
29.septembris, 22:54 Atbildēt
Opaps
Ja mazbērns no rīta uz dārziņu ejot noplūks savu vasarā audzētu puķi un ķirbīti (kāds nu izaudzis ) -viņu tak par muļķi nosauks ...
29.septembris, 20:42 Atbildēt
???
Vajag nopirkt jaunaako telefonu, lai aiznes. ...buus baigi krutais.
Es 8 gados maaceeju seenot un pazinu visus kokus, ogoju. ..
bet te pat kabaca zeel.
Varbuut aizejat ar beerniem uz centraaltirgu un paskatieties cik tur aiziet bojaa daarzeni, paraudiet kopaa.
29.septembris, 20:55 Atbildēt
Opaps
Nav jau žēl tā kabacīša ,Tupak ,bet tā bērna visas vasaras domas ,ka nesīs savu darbiņu parādīt !!!
29.septembris, 22:17 Atbildēt
Es
Stulba, vai?
29.septembris, 20:49 Atbildēt
Smejos
Skumjakais tas ka daja diskusijas veido vieni un tie pasi trolli dazadas dzimtes.no tautas te nav ne smakas..komente vien algotas kakas..
29.septembris, 20:55 Atbildēt
Smejos
Skumjakais tas ka daja diskusijas veido vieni un tie pasi trolli dazadas dzimtes.no tautas te nav ne smakas..komente vien algotas kakas..
29.septembris, 20:55 Atbildēt
???
Saki luudzu cik algotai kakai maksaa,es domaaju ka daudzi Latvijaa vareetu piepelniities un nebuutu jaaraud par kabaciisiem.
29.septembris, 21:18 Atbildēt
Lo
Pirmkārt-mājasdarbs, otrkārt-ģimenes saliedēšana kopīgi darbojoties, treškārt-iztēles attīstīšana, ceturtkārt, piektkārt u.t.t. Mēs gatavojamies skolai! Tad jau arī pašceptās piparkūkas nedrīkst kārt eglītē?! Neviens kabačus, ķirbjus u.c. nepūdē, var nomazgāt un piegriezt pusdienu sautējumam. Dažas ģimenes kopa ar bērnu nevar pat telpisku papīra taureni izgatavot. Bērniem jāmāca darbus darīt... un grebt var ar karoti!
29.septembris, 21:00 Atbildēt
Melisa
Daļa vecāku to dara nevis kopā ar bērnu, bet tad kad bērns jau guļ un no rīta ierauga jau gatavu "eksponātu". Vismaz mana mamma tā darīja, jo pārsvarā bija darbā līdz vēlam vakaram.
29.septembris, 21:08 Atbildēt
ome
Piekrītu , es arī ar vīru sēdēju un taisīju bērniem, lai viss būtu labi. Bērni gulēja! Pēc darba vispirms bija jāuztaisa vakariņas, jāsakārto viss nākamajai dienai un tik tad varēja ko tādu darīt. Un vēl , ja man tas viss būtu jānopērk veikalā, kā to dara pilsētnieki ... Kam tas vajadzīgs? Kam ir lauki , tie tāpat dārzā vācot ražu redz visādus brīnumiņus no dabas veidotus!
29.septembris, 22:28 Atbildēt
???
Omes nav?Bet vieglaak tak iedod beernam plansetnieku un pasai skatiities, ,Lauku seetu, ,?
29.septembris, 21:15 Atbildēt
Lāsma
Jā grūd tik omei! Ne visiem ir ome pie sāniem.
29.septembris, 22:16 Atbildēt
1993
Un tiem kam omes ir, mūsdienās viņas ir strādājošas 50 gadnieces, nevis 80 gadnieces ar tamboradatu un brīvo laiku. Es neesmu pret darbošanos, tikai minu kā faktu, ka mūsdienās or citi apstākļi un dzīves ritms. Nav vairs padomju laiku omīšu kults, kurā mammas vergoja un omes aizstāja mammas. Mūsdienās lielākā daļa cilvēku dzīvo patstāvīgi nevis vienā sētā vai kaimiņu mājā ar vecākiem, māsīcām un tantēm un ikdienas solis jāveic pašiem! Darba laiks sen nav no 8:00 - 17:00, bet piemēram manam vīram no 11:00 - 5:00...es esmu par to, ka ģimenē tādas lietas IR jādara, bet brīvprātīgi, brīvdienas kopā ar bērniem, savam priekam!!! Bērnudārzs kā tāds ir vecmodīgs sviests, kas programmē bērnus nevis baudīt dzīvi, pilnvērtīgi atpūsties, darboties, augt, attīstīties, būt ģimenē, bet augt kopā ar svešiniekiem, dzīvot barā, pakļauties x režīmam, piespiesties ēst, gulēt un čurāt ar visiem kopā pēc vajadzīgā laika utt Ļaut audzinātājām par kapeikām naktīm gatavot sagataves bērnu darbiem, lai radītu ilūziju, ka viņi daudz darbojās, kaut 80% dara audzinātājas...cik laika var veltīt katram bērnam audzinātāja lielās grupiņās? ... Protams, te jārunā par cēloņiem un tā....ahhh...sāpīgs temats valstī, kurā vecākiem ir maz iespēju izvēlēties kā audzināt bērnu....
30.septembris, 9:29 Atbildēt
nu
vecāki atsvešināšanās no saviem bērniem. aizsumj uz bērnudārzu un tas arī viss. Audziniet, veidojiet. Mēs tik pelnām un barojam. Un vēlāk pretenzijas par nepareizu audzināšanu. Domāju tie rudens darbi domāti kā vecāku un bērnu KOPDARBĪBA, KOPĀBŪŠANA. Tak var izmantot neēdamas rudens veltes- lapas, zīles, kastaņus... Brīva vieta fantāzijai un radošumam! Bet ja nav vēlmes ar SAVU bērnu kopā būt, nu tad neko, diemžēl...
29.septembris, 21:55 Atbildēt
zazas
vakarā kad noguruši atnāk mājās gan vecāki, gan bērni, gribas būt vienkārši KOPĀ. bez stresa, bez pienākuma, vienkārši samīļot un paturēt mazo klēpītī. pāris stundas un mazais jau guļ... tik īsi tie kopābūšanas vakari:)
29.septembris, 22:41 Atbildēt
1993
Pareizi Tu saki, tas ir domāts kopābūšanai, vēl pareizāk - lielākā daļa uzskata, ka dārziņā jāmāca, jāaudzina, bet mēs tikai ģērbsim un barosim! ...
30.septembris, 9:31 Atbildēt
velone
izstādes ir bezjēdzīgas, ja tās veido vecāki. tā parasti ir, jo bērniem bieži nemaz nav intereses, bet vajag, lai dārziņā neizskatītos pēc bāreņa. man ir 3 bērni un esmu laimīga, ka viņi jau lieli. atbalstu, ka nesam veltes uz dārziņu un bērni gatavo kompozīciju tur. dārziņā viņi to darīs ar prieku, jo tā ir viņu darbošanās vide. bet ar vecākiem ir katrai ģimenei savi kopīgi pasākumi. nevienam nepatīk uzspiestas lietas. mājās visi grib atpūsties no ikdienas darbiem un darīt to ko paši vēlas, nevis mākslīgi radīt dārzeņu dienas. varbūt kādai ģimenei tas ir kopīgs pasākums un viņi to izstāda sev par prieku mājās.
29.septembris, 21:48 Atbildēt
es
Piekrītu !
29.septembris, 22:01 Atbildēt
JA,
Vajadzetu berniem Eiropai un pat pasaulei domat par to,ka berniem macit no mazam dienam darbu,,pasiem izaudzet,nevis vecakiem pirkt,un nest uz skolu,ir jau kam nav viegli nopirkt,ne jau visi ir deputatu berni.,Es ka pensionare pilseta nevaru atlauties nopirkt kirbi,kabaci,aboli 90 centi,noperku 3 abolus. Izaug un neko nemak darit,nemak pazit lopinus,, Datorus ja,tos pazist...Agrak skoleni brauca uz laukiem novakt razu ,tagad berniem majas atrak jatiek pie datora. Ir Eiropa tomatu kaujas,kam to vajag,ja ir tautas kur cies badu,,,
29.septembris, 21:50 Atbildēt
?
Un? Lopiņus pazīs tie, kuri audzēs tos lopiņus masveidā. Bērni naudu pelnīs ar tiem datoriem. Jauni laiki, jaunas iespējas. Kas tur slikts?
30.septembris, 3:02 Atbildēt
telma
pati audzēju ,pati ar tiem daru ko gribu,nabagi vienmēr ir bijuši laiku laikos,un ne visiem garšo kabači
29.septembris, 21:50 Atbildēt
es
darīt jau var ar saviem audzētajiem,bet runa jau nav tikai par to -tā doma bija par to ARĪ ka ne visiem ir dārzi un bērniņu ir2un3 kuriem JĀPĒRK šie izstādes produkti tirgū vai veikalā.
29.septembris, 22:24 Atbildēt
ALDIS
DAMAI ir ku ku.....pratin nac majas..........visa pasaule juk prataa...
29.septembris, 21:52 Atbildēt
ernests
Kaut kāds sviests ar šo dāmu..
29.septembris, 21:56 Atbildēt
Nitiša
Mīļais prātiņ , nāc mājā!
29.septembris, 21:56 Atbildēt
es
tas nav nekāds prātiņ nāc mājas,pilnīgi piekrītu ka tas ir neracionāli tērēties ar pārtiku ne visiem ir dārzi kur tas aug.Un tām ģimenēm(tādas zinu) kur vairāki bērni iet dārziņā un sākuma klasē- nopirkt priekš izmešanas-ir problēma piepirkt visiem,jā protams kam nauda mētājās pa visiem stūriem tā var domāt-ka kādai dāmītei ir ku-kū-bet....ir viens liels bet-kā jūtas tas mazais ķipars kam nav tik izcilc darbiņš?????Vai par to vispār kāds domā????Pilnīgi pareizi būtu tiešām gatavot nevis mājās bet uz vietas bērnu iestādes...padomāiet kādreiz ar galvu...nevis......
29.septembris, 22:17 Atbildēt

Latvijā Vairāk >

Kaut kas traks!