Maltītes steidzīgajiem
 
LABI GARŠO. Apmēram 60 procentu no Latvijas iedzīvotājiem maltītes gatavošanu ikdienā uzticētu kādam citam, ja vien būtu tāda iespēja. Garšojot Maxima veikalos nopērkamos Meistara markas gatavos ēdienus, daudzi atzina, ka tas ir labs risinājums aizņemtajiem – ēdiens ir sātīgs un garšo kā mājās gatavots ©Vladislavs PROŠKINS, F64 Photo Agency

Iedzīvotāju brīvais laiks pēc visu ikdienas pienākumu veikšanas ir mērāms minūtēs, nevis stundās. Visvairāk no darba brīvā laika aizņem ēst gatavošana.

Vairāk nekā divām trešdaļām aptaujāto (65%) ikdienā brīvais laiks ir vidēji trīs stundas, savukārt vairāk nekā trešdaļai (37%) brīvais laiks ir mazāk nekā divas stundas dienā. Abos gadījumos vēl jāpagūst veikt arī virkni sadzīvisku pienākumu, liecina Maxima Latvija veiktā aptauja par iedzīvotāju brīvā laika pieejamību.

Meistara markas piedāvājumā ir 28 dažādi ēdieni - salāti, uzkodas un sviestmaizes, kā arī pamatēdieni un deserti.

Aptaujātie norāda, ka visvairāk brīvā laika aizņem ēst gatavošana un mājas uzkopšana. Turklāt brīvdienās 45% iedzīvotāju ēst gatavošanai velta vairāk nekā 1,5 stundas dienā. Maltītes gatavošanu 60% aptaujāto gribētu uzticēt kādam citam, lai rastu iespēju atvēlēt brīdi sev, pabūtu kopā ar ģimeni un draugiem, sportotu un lasītu grāmatas.

Lai ietaupītu brīvo laiku un samazinātu gatavošanai patērēto laiku, uzņēmums Maxima Latvija ir atjaunojis esošo maltīšu līniju Meistara marka, gan arī radījis jaunu maltīšu līniju Meistara markas zīmola ietvaros, investējot 200 000 eiro segmenta izpētē, recepšu izstrādē, kā arī gaumīgu iepakojumu izveidē.

Meistara markas piedāvājumā ir 28 dažādi ēdieni - salāti, uzkodas un sviestmaizes, kā arī pamatēdieni un deserti. Maltītes koncepciju ir veidojusi Maxima ekspertu komanda, iekļaujot tajā gan Latvijā labi pazīstamas garšas kā, piemēram, Valmieras salāti un rupjmaizes kārtojums, gan modernas receptes no visas pasaules, piemēram, Taizemes karijs ar vistu un rīsiem un Ņujorkas siera kūka. Ēdienu gatavošanā pārsvarā izmanto Latvijas produktus, ko nodrošina tādi vietējie ražotāji kā Putnu fabrika Ķekava, Balticovo, Rīgas piena kombināts, Orkla Foods Latvija un citi.

«Jaunā Meistara markas maltīšu līnija ir domāta iedzīvotājiem un ģimenēm, kuriem ir steidzīga ikdiena un svarīgs veselīgs dzīvesveids, kā arī kvalitatīvi pavadīts brīvais laiks. Pētot pircēju paradumus un pasaules ēdienu tendences, jaunā produktu līnija ar plašo un interesanto ēdienu klāstu ir likumsakarīga atbilde uz šo paradumu maiņu,» norāda Maxima Latvija operacionālā vadītāja Kristīne Āboltiņa.

TV personība Baiba Sipeniece-Gavare atklāj, ka, tāpat kā daudzām mammām un sievām, arī viņai ir pienākumi pret ģimeni un bērniem, un viens no tādiem ir arī vakariņu gatavošana. «Piemēram, vienmēr. pirms dodos uz kora mēģinājumu, sirdslietu, kas sniedz prieku, man ir jāsarūpē vakariņas ģimenei, tāpēc priecājos par aizvien plašāku un veselīgāku sortimentu līdzi ņemamiem ēdieniem Latvijā,» teic B. Sipeniece-Gavare, kuru arī, visticamāk, redzēsim starp dziesmu svētku dalībniekiem.

Produktu līnijas Meistara marka galvenais meistars Vilnis Cīrulis teic, ka latvietis ir diezgan konservatīvs, tomēr daudzi, it īpaši jaunieši un jaunās ģimenes, dodas ceļojumos un ar prieku iepazīst jaunas lietas. «Lielā mērā Berlīnē un Londonā redzamais pavisam drīz gaidāms arī Rīgā. Mēs turpināsim piedāvāt arvien jaunas garšas jau tuvākajā nākotnē,» V. Cīrulis raksturo jauno produktu piedāvājumu.

***

Brīvā laika darbi, % no aptaujātajiem

Gatavo ēst 50

Uzkopj mājokli 38

Pārlūko sociālos tīklus 33

Skatās televīziju 31

Maltīšu negatavošanas iemesli, % no aptaujātajiem

Pietrūkst izdomas, ko gatavot 64

Nav laika 36

Nepatīk to darīt 25

Neprot gatavot 8

Cits iemesls 9

Avots: Maxima Latvija