Cīņa ar vilcienu – bezjēdzīgākā cīņa vēsturē
 
LAtVijAs DzeLzceļš AICINA visus pievērst uzmanību savai rīcībai uz dzelzceļa pārbrauktuvēm un šķērsot dzelzceļu tikai tam paredzētajās vietās, ievērojot drošības principus, lai mazinātu un pavisam novērstu nelaimes gadījumus uz vilciena sliedēm ©Vladislavs PROŠKINS, F64 Photo Agency

7. jūnijā visā pasaulē atzīmē Starptautisko Drošas dzelzceļa šķērsošanas dienu. VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) ik gadu rīko kampaņas sabiedrības informēšanai un izglītošanai, šogad to rīkoja, sadarbojoties ar Valsts policiju un AS Pasažieru vilciens.

Pagājušajā gadā dzelzceļa satiksmē cieta 32 cilvēki, no kuriem 23 gāja bojā. Šogad pavisam īsā laika posmā, piecos mēnešos, jau reģistrēti 10 negadījumi, kuros bojā gājuši septiņi cilvēki. «Jebkurš skaitlis, kas ir virs nulles, tas ir daudz,» par bojā gājušo skaitu saka LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Vilciena braukšanas ātrums ir 80-120 km/h, bremzēšanas ceļš - no 200 m līdz pat 1 km, kā dēļ dzelzceļa satiksmes negadījumu sekas ir traģiskas un letālas.

Negadījumu skaits pēdējos gados samazinās, jo arvien vairāk dzelzceļa pārbrauktuvēs uzstāda video novērošanas kameras. Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis teic, ka negadījumu skaits, ko reģistrē uz dzelzceļa pārbrauktuvēm, ir tikai 0,35% no kopējā reģistrēto negadījumu skaita. Tas nav daudz, taču ne jau daudzums ir galvenais, bet gan traģiskās sekas.

«Ne vienmēr vilciens var apstāties laikā, bet to varam izdarīt mēs,» saka AS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. «Mēs varam pievērst uzmanību līdzcilvēkiem un ieklausīties tajā, ko viņi saka - varbūt tieši mēs izglābsim viņu dzīvību.» Traģisko gadījumu risināšanā būtu nepieciešams iesaistīt visus sabiedrības pārstāvjus, lai tos efektīvi novērstu. R. J. Grigulis skaidro, ka īpaši traumējošs katrs nelaimes gadījums ir vilcienu vadītājiem, kuriem nav iespēju novērst traģisko situāciju.