Ceturtdiena, 25.aprīlis

redeem Bārbala, Līksma

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Brīvības ielā velojoslas nebūs; Ušakovs neatsakās no vārdiem par pajoliņiem

© f64

Rīgas domes valdošās partijas šodien pirms domes sēdes ar balsojumu noraidīja ieceri skatīt jautājumu par velojoslas izveidi Brīvības ielā, kuru pašvaldībā iesnieguši 2500 iedzīvotāji.

Rīgas domes "Vienotība" frakcijas pārstāvji šodien Rīgas domes sēdē piedāvāja skatīt jautājumu par velojoslas izveidi Brīvības ielā.

Jautājums bija iekļauts "papildu iekļaujamo jautājumu sarakstā", taču koalīcija nobalsoja pret tā iekļaušanu darba kārtībā.

Debatēs pirms balsojuma opozīcijas pārstāvji vairākkārt pārmeta Rīgas mēram Nilam Ušakovam (S) liekulību, jo viņš "tikai solot sakārtotu satiksmes infrastruktūru, bet brīžos, kad reāli jālemj par tās īstenošanu, viņš balsojot pret". Tāpat deputāti norādīja, ka neņemt vērā 2500 iedzīvotāju viedokli ir nepieņemami un demokrātiskā valstī tā nenotiekot.

Tāpat opozicionāri lūdza Ušakovam atvainoties tiem iedzīvotājiem, kurus viņš intervijā laikrakstā "Diena" nosaucis par pajoliņiem, jo tie stādot kokus.

Komentējot savu motivāciju par balsojumu, Ušakovs norādīja, ka ar jautājumu par velojoslas izveidi sākotnēji ir jāvēršas komitejā. "Pamēģiniet vienreiz ievērot procedūru un darīt visu kā pienākas," paziņoja priekšsēdētājs.

Savukārt komentējot izteikumu par "pajoliņiem", mērs no saviem vārdiem neatteicās. "Ja Krišjāņa Barona ielā ir speciāli izveidotas vietas koku stādīšanai, kur "Rīgas meži" atbilstoši plānam to arī dara, bet nedēļu pirms tam ierodas bars cilvēku, kuri patvaļīgi tur sabaksta krūmus, tad jā - viņi ir pajoliņi! Tā ir mana dziļa pārliecība," sacīja mērs.

Kā ziņots, apvienība "Pilsēta cilvēkiem" Rīgas domē iesniegusi vairāk nekā 2500 iedzīvotāju parakstītu iniciatīvu par sabiedriskā transporta un velojoslu izveidi Brīvības ielā.

Parakstītajā iniciatīvā pausts aicinājums Rīgas domes deputātiem uzdot Rīgas domes Satiksmes departamentam pēc remontdarbu un ielas seguma maiņas pabeigšanas Brīvības ielā ierīkot joslas sabiedriskajam transportam un velosipēdiem. Dokumenta autori atgādina, ka Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam ietverts mērķis Rīgu veidot par gājējiem, velosipēdistiem un sabiedriskajam transportam draudzīgu pilsētu, kā arī mazināt autotransporta intensitāti pilsētas kodolā, tādējādi samazinot gaisa un trokšņu piesārņojumu.

Tāpat iniciatīvas iesniedzēji aicina Satiksmes departamentam uzdot koriģēt šogad veicamo darbu plānus un aktualizēt jau 2014.gadā detalizēti izstrādāto velosipēdu un sabiedriskā transporta joslu projektu Brīvības ielā posmā no Gaisa tilta līdz Bruņinieku ielai.