Ceturtdiena, 18.aprīlis

redeem Jadviga, Laura

arrow_right_alt Rīgā \ Satiksme

Tvaika ielā tomēr netaps četras braukšanas joslas

© F64

Izbūvējot Sarkandaugavas pārvadu, plānots atteikties no paredzētās četru braukšanas joslu izbūves Tvaika ielā, vairāk vietas atvēlot gājēju un veloinfrastruktūrai, pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Projekta kopējās neattiecināmās izmaksas ir 28,62 miljoni eiro.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) uzdevis izvērtēt šādas iespējamās izmaiņas projektā, kas paredz satiksmes pārvada izbūvi ar pievedceļiem pāri dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga-Skulte. Projekts iever arī Tvaika ielas pārbūvi, kurā bija paredzēts izbūvēt četras transporta kustības joslas.

Jaunajā projekta versijā paredzēts pa vienai braukšanas joslai katrā virzienā, atvēlot vairāk vietas arī gājēju un veloinfrastruktūrai, skaidroja departamenta pārstāve.

Pēc viņas pārstāves paustā, šāda iecere radusies tāpēc, ka pagājis ievērojams laiks kopš projekta ieceres un ir mainījušies vairāki apstākļi. "Piemēram, Rīgas brīvostas iecere izbūvēt satiksmes pārvadu, kas savienos Tvaika ielu un Kundziņsalu, uzņemot galvenās kravas transporta plūsmas, kas tiks virzītas pa Austrumu maģistrāli. Pieaudzis arī iedzīvotāju pieprasījums pēc kvalitatīvas pilsētvides - prioritātes nodrošināšanas gājējiem, velobraucējiem un zaļajām zonām," teica Ahuna-Ozola.

Tvaika ielas projekts patlaban ir būvprojekta izstrādes stadijā. Lai veiktu iecerētās izmaiņas, vairākas lietas būs jāpārstrādā, piebilda domes pārstāve.

Pēc departamenta aplēsēm, Tvaika ielas projekta izmaksas samazināsies minimāli, jo, lai gan līdzekļi tiks ietaupīti, atsakoties no četru joslu izbūves, ietaupītā nauda tiks izlietota veloinfrastruktūras, zaļo zonu un citu darbu izmaksu segšanai.

Kā vēstīts, jau šogad Rīgā, Sarkandaugavā, plānots sākt būvēt satiksmes pārvadu ar pievedceļiem pāri dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga-Skulte, un projekta izmaksas varētu būt aptuveni 60,56 miljoni eiro, no kura lielu daļu segs Eiropas fondu līdzekļi, aģentūra LETA noskaidroja domē.

Projekta kopējās attiecināmās izmaksas tiek plānotas 31,94 miljonu eiro apmērā, no kurām 27,15 miljoni būs Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums. Rīgas pašvaldības līdzfinansējums tiek plānots 3,83 miljonu apmērā, bet valsts budžeta dotācija - 958 465 eiro apmērā.

Projekta kopējās neattiecināmās izmaksas ir 28,62 miljoni eiro.

Kā aģentūrai LETA martā skaidroja domes Satiksmes departamentā, paša pārvada izbūves izmaksas varētu būt aptuveni 44,24 miljoni eiro, bet Tvaika ielas pārbūve varētu maksāt vēl 16,32 miljonus eiro.

Projektu plānots sākt būvēt šī gada jūlijā.

Pprojekta mērķis ir izveidot divlīmeņu šķērsojumu pār dzelzceļu Rīga-Skulte starp Viestura prospektu un Tvaika ielu. Projekts paredz ceļu izbūvi gan autotransportam, gan kājāmgājējiem un velosipēdistiem, iekļaujot krustojumu un piebraucamo ceļu būvniecību.

Plānots, ka projekta rezultātā tiks mazināti sastrēgumi virzienā uz Sarkandaugavu, kā arī tiks uzlabota satiksme maršrutā no Austrumu maģistrāles līdz Rīgas ostai.

Papildus projektā no satiksmes pārvada līdz Lēdurgas ielai gar Viestura prospektu ir paredzēts izbūvēt velosipēdu ceļu, kas būs attālināts no brauktuves. Savukārt transporta plūsmu Tvaika ielā plānots palielināt līdz četrām joslām. Pēc tam tiek plānota arī Tvaika ielas savienošana ar Ganību dambi.