RT žurnālistiem atņem akreditāciju ASV kongresā; Maskava sola atbildēt
 
©Sputnik/SCANPIX

Krievija ceturtdien pauda nepatiku par Savienoto Valstu varasiestāžu lēmumu ASV Kongresā atsaukt akreditāciju Kremļa propagandas telekanāla RT žurnālistiem un solīja drīzumā spert atbildes soļus.

Krievijas prezidenta Vladimira Putina preses sekretārs Dmitrijs Peskovs nosodīja ASV varasiestāžu lēmumu kā mediju brīvības pārkāpumu un "ārkārtīgi naidīgu rīcību", par ko "mēs esam dziļi vīlušies".

"Šādi naidīgi un nedemokrātiski lēmumi nevar tikt atstāti bez atbildes," viņš preses konferencē paziņoja reportieriem. "Nav jābūt pareģim, lai prognozētu emocionālu mūsu likumdevēju atbildi attiecībā uz ASV medijiem," piebilda Peskovs.

Tikmēr augsta ranga Krievijas likumdevēji jau brīdinājuši, ka atbildes rezultātā ASV mediju pārstāvji var zaudēt piekļuvi parlamentam un valdības iestādēm. Ārvalstu mediju korespondenti šobrīd Krievijā parlamentam un daļai valdības iestāžu var piekļūt ar Krievijas Ārlietu ministrijas piešķirtu akreditāciju.

Sputnik/SCANPIX

Krievijas parlamenta apakšpalātas Valsts domes priekšsēdētājs Vjačeslavs Volodins paziņoja, ka ASV spertie soļi ir "izaicinājums universālām vārda brīvības vērtībām".

"Tas ir uzbrukums demokrātijas pamatiem, un mēs negatavojamies to paciest," viņš brīdināja. "Mēs apsveram alternatīvas simetriskai atbildei uz naidīgo ASV rīcību. Tās drīz sekos," piebilda Volodins.

Jau vēstīts, ka komiteja, kas uzrauga pārraidošo žurnālistu piekļuvi Kapitolijam, atsaukusi akreditāciju RT žurnālistiem.

Vēstulē RT norādīts, ka telekanāla akreditācija atsaukta pēc vienbalsīga Kongresa radio un televīzijas korespondentu galeriju izpildkomitejas balsojuma.

Šāds solis nozīmē to, ka RT nebūs regulāras piekļuves virknei augstāko ASV iestāžu.

Lēmums atsaukt RT akreditāciju pieņemts pēc tam, kad RT reģistrējās ASV ārvalstu aģenta statusā. Vašingtona uzskata RT par Maskavas propagandas ruporu un pieprasīja tai reģistrēties kā ārvalstu aģentam saskaņā ar ārvalstu aģentu reģistrācijas likumu, kas attiecas un lobijiem un juristiem, kas pārstāv ārvalstu politiskās intereses.

Notiek izmeklēšana arī par ASV prezidenta Donalda Trampa bijušā padomnieka nacionālās drošības jautājumos Maikla Flinna saistību ar RT.

Atvaļinātais ģenerālleitnants Flinns 2015.gadā saņēma 33 000 ASV dolāru par piedalīšanos RT banketā, kur viņš sēdēja pie galda līdzās Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam.

Sociālais tīkls "Twitter" pagājušajā mēnesī paziņoja, ka aizliedz RT un raidorganizācijas "Sputnik" reklāmas, šādi reaģējot uz ASV izlūkdienesta konstatēto, ka šie mediji ASV prezidenta vēlēšanu gaitā 2016.gadā izplatījuši maldinošu informāciju.