Kā samazināt uzņemto cukura un tauku daudzumu ikdienā?

Reklāmas foto
  • Reklāmas foto
1 / 1

Atbild Dr. Andis Brēmanis

To var regulēt, kontrolējot to, ko ikdienā ēdam. Visbiežāk problēma ir pārāk liels tauku un parastā cukura īpatsvars ikdienas ēdienkartē. Mēs bieži neiedomājamies paskatīties uz produkta etiķetē norādīto informāciju – cik tad īsti liels ir šī produkta tauku saturs un kāds cukura daudzums ir pievienots ražošanas procesā. Piemēram, biezpienu varam izvēlēties ar ļoti dažādu tauku saturu. Veikalā var nopirkt 0,5%, 2%, 5%, 9% un pat 18% biezpienu. Šie procenti nozīmē, ka 100 grami produkta satur attiecīgi pus gramu, piecus gramus vai pat visus astoņpadsmit gramus tauku, un tā ir milzīga starpība. Jogurts bez piedevām cukuru nesatur, bet augļu-ogu jogurti visticamāk ražošanas procesā ir bagātināti ne tikai ar nosaukumā minētā augļa vai ogas piedevu, bet arī ar 7–10% cukura. Tāpat arī augļu sulas satur apmēram tikpat daudz cukura kā limonādes, bet sulas satur arī vitamīnus, minerālvielas, antioksidantus. Cukurs arī var paslēpties dažādās brokastu pārslās, un, protams, konditorejas izstrādājumos.

Pilngraudu produkti, piena produkti ar samazinātu tauku saturu, liesa gaļa, zivis, pākšaugi un noteikti dārzeņi, augļi, ogas būtu tie produkti, kas obligāti iekļaujami ikdienas ēdienkartē. Protams, šo produktu īpatsvars un proporcionalitāte apjoma ziņā ir atkarīga no jūsu dzīves veida, individuālajām garšas īpašībām un citiem faktoriem. Bez tam ir virkne rūpnieciski ražotu produktu ar samazinātu cukura daudzumu vai vispār bez cukura, kuros saldo garšu nodrošina citas vielas, piemēram, saldinātāji.

Komentāri [24]

 
Skaidrīte
Ievas komentārs vietā un saprotams, tiem kuri vēlas saprast.
23.novembris 2014, 11:25 Atbildēt
Neēd dzīvnieku taukus
Tie ir cūkgaļā, sviestā, krējumā, pienā, sierā utt.
21.novembris 2014, 12:02 Atbildēt
oga
Te reklamē pienu un biezpienu ar zemu tauku saturu. Bet kā tad tas sader ar to, ka rūpnieciski attaukotie produkti esot daudz sliktāki par dabīgajiem, kaut ar lielāku procentu sturu? (Potams, neko nevajag ēst kilogramiem un dzert spaiņiem.) Kungi nevar vienoties, ko mums mācīt.
11.oktobris 2014, 22:29 Atbildēt
zemene
tieši tā!!!!
visi mazkaloriju produkti ir ar krietnu ķīmijas piedevu t.sk. maagarīni un vis mākslīgie saldinātāji ir labākajā gadījumā kancerogēni...
vajag ēst ar mēru mazām porcijām ik pa 4 stundām un vislabāk viena veida produktus vienā reizē nejaucot kopā dažādus produktus un ,protams, labāk neēst ceptus ēdienus.
23.novembris 2014, 10:44 Atbildēt
Skatīt visus 24 komentārus >

Reklāmraksti Vairāk >

Kaut kas traks!