Biļešu kontrole apgalvo, ka rīkojusies korekti: Mazā meitene pati izkāpa svešajā pieturā

Ilustratīvs attēls /F64
  • Ilustratīvs attēls /F64
1 / 1

SIA Jēkabpils autobusu parks vadība ir uzklausījusi iesaistītos darbiniekus par 12.02.2018 atgadījumu Jēkabpils pilsētas maršrutā nr.05, kad, saskaņā ar masu medijos sniegto informāciju, biļešu kontrolieres ziemas laikā izsēdināja slimu, raudošu, 11 gadīgu bērnu, nepagaidot, kamēr bērns somā sameklē un uzrāda biļeti.

Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.599 par Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtību, pasažiera braukšanas tiesības sabiedriskajā transportlīdzeklī apliecina biļete, turklāt pasažierim ir pienākums iegādāto biļeti saglabāt līdz brauciena beigām un kontroles pasākumu laikā uzrādīt (iedot rokās) kontrolierim, lai persona varētu pārliecināties par minētā dokumenta derīgumu un izdarīt nepieciešamās atzīmes biļetē.

Izvērtējot augstāk minēto atgadījumu, vadība var secināt, ka biļešu kontroliere ir korekti veikusi savu darbu, lūdzot, bērnam uzrādīt biļeti un, redzot, ka meitene nevar to atrast, ļaujot to sameklēt, kamēr tiek turpināts darbs un veikta pārbaude citiem autobusa salonā esošajiem pasažieriem (saskaņā ar kases uzskaites sistēmu, minētajā reisā kopumā pārvietojās 60 pasažieri).

Pēc kontroles dienesta un minētā reisa autobusu vadītāja paskaidrojumiem, meitene pati izvēlējās izkāpt no autobusa sev nezināmā pieturvietā.

Tā kā autobusa salonā nav bijusi konflikta situācija, un kontrole nav paaugstinājusi balsi vai jebkādā citā veidā aizskārusi bērnu, pārējiem pasažieriem nav bijis vajadzības iejaukties un aizstāvēt meiteni.

Ņemot vērā valstī pastāvošo bērnu tiesību un interešu prioritāro statusu, SIA “Jēkabpils autobusu parks” darbinieki ir informēti, ka nav pieļaujama bērnu izsēdināšana no autobusa viņam nezināmā vietā. Turklāt darbinieki ir iepazīstināti ar VSIA Autotransporta direkcija norādījumiem, kas nosaka, ka bērnu vecumā līdz 15 gadiem, kontrolieris drīkst izsēdināt no sabiedriskā transporta tikai tad, ja viņš tiek nogādāts tuvākajā policijas iecirknī.

Komentāri [55]

 
runcs
Melo padlas,un iestades direktors gan jau,ka aizstāv....nosist tas kuces vajadzētu.....
14.februāris, 9:10 Atbildēt
ziniet visi rējēji uz kontroli un šoferiem
agri vai vēlu, strādājot darbu ar klientiem, iestājas baiss nogurums, jo katrs klients nāk ar savām prasībām- da es maksāju, da man utt. Un tad iestājas pofigs, tu vairs neredzi konkrēto klientu bet laužu masu; tā noteik skolās ar skolotājiem; veikalos ar pārdevējiem, slimnīcās ar māsām un sanitāriem un pat ārstiem, šoferiem sab transportā u.c. Un viņus visus nevar vainot, jo darbs ar klientiem ir smags .
14.februāris, 8:43 Atbildēt
Maiga
Pareizi,kontroliere tagad mazgaas rokas nevainiibaa.Tik nelaipnas un bargas ir visas kontrolieres beerns pats nekaaptu laukaa nezinaamaa vietaa.Cik veel beerniem jaaaiziet bojaa kameer kaads sapratiis kad santiimos nav laime bet gan beernos.
14.februāris, 7:24 Atbildēt
xxx
vakar Degpunktā arī māte atzina, ka meitene neesot varējusi biļeti atrast un izkāpusi pati. Atvainojiet, man ir bērnu žēl, bet kāpēc metas visi kontrolierei virsū- viņa darīja savu darbu, bez tam mātes nofotogrāfētā biļete neliecina, ka biļete atradusies pie meitenes, varbūt māte ar visu bileti izkāpa. Un pasažieri- ja liels meitēns ceļas kājās un kāpj ārā, kāpēc pasažieriem jāmetas klāt un kkas jājautā? Un man jautājums mātei- 1. kāpēc atstāja slimu bērnu vienu; 2. kāpēc nav līdz 11 gadiem savu pilsētu izrādījusi (nu kaut sestdienās, mugurenes rokās un izstaigāt pa pilsētu)
14.februāris, 8:22 Atbildēt
Aija
Vai tiešam visss autobuss nevarēja samest naudiņas un nopirkt to nelaimīgo biļeti bērnam. Kauns par savu tautu, tāda vienaldzība,
16.februāris, 14:04 Atbildēt
Skatīt visus 55 komentārus >

Kaut kas traks!