Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Latvijā

"Norvik Bankā" arī senioriem izaugsmes iespējas

Senioru iesaiste darba tirgū ir aktuāls jautājums valstiskā līmenī, teic Norvik Bankas senioru programmas vadītāja Lidija Dzene © Publicitātes foto

Jau aptuveni sešus mēnešus Norvik Bankā darbojas senioru nodarbinātības programma, kas solīda gadugājuma cilvēkiem sniedz iespēju strādāt kā finanšu konsultantiem. Viņi ir pirmie, kas ar laipnu smaidu sagaida klientus Norvik Bankas filiālēs un palīdz līdzgaitniekiem gan ar padomu, gan uzmundrinājumu. Norvik Bankā kā strauji augošā bankā darbiniekiem tiek dotas karjeras un izaugsmes iespējas. Tas attiecas arī uz senioru programmā nodarbinātajiem. Norvik Bankas senioru programmas vadītāja Lidija Dzene intervijā Neatkarīgajai atklāj, ka daļa senioru, kas pirms pāris mēnešiem sāka darbu kā konsultanti, paspējuši jau pakāpties pa karjeras kāpnēm un šobrīd Norvik Bankā ieņem citus amatus, tādējādi apliecinot, ka dzīves pieredze un viedums darba tirgū joprojām ir pieprasīti.

- Kopš Norvik Banka uzsāka senioru nodarbinātības programmu, ir apritējis pusgads. Vai varat, lūdzu, īsumā iezīmēt, kāpēc šāda senioru nodarbinātības programma tika izveidota?

- Norvik Bankai ir vairāk nekā 100 000 klientu, no kuriem lielākā daļa jeb aptuveni divas trešdaļas ir seniori, tāpēc šķita loģiski vēl vairāk uzlabot senioriem pieejamos finanšu pakalpojumus Latvijā. Ņemot vērā, ka aptuveni 40 procentu no visiem Latvijas iedzīvotājiem ir vecāki par 50 gadiem un iedzīvotāji vecuma grupā no 50 līdz 61 gadam veido trešdaļu no visiem darbspējas vecuma cilvēkiem, šķita svarīgi veicināt senioru iekļaušanu darba tirgū. Novērojām, ka klientiem, kas pārsnieguši piecdesmit gadu slieksni, ir vieglāk komunicēt ar sava gadugājuma cilvēkiem. Tā radās ideja izveidot Norvik Bankas senioru nodarbinātības programmu, kas senioriem sniedz iespēju strādāt kā finanšu konsultantiem mūsu filiālēs visā Latvijā. Galvenais šo darbinieku uzdevums ir vienkāršā un saprotamā veidā komunicēt ar citiem senioriem, palīdzot apmaksāt rēķinus, apgūstot internetbankas lietošanu, izstāstot par īpašajiem piedāvājumiem un tamlīdzīgi. Ikdienā senioru konsultanti daudz komunicē ar līdzgaitniekiem, jo tieši sarunas ir tas, pēc kā seniori alkst visvairāk. Šīs sarunas daudziem ir kā svaiga gaisa malks ikdienas rutīnā.

- Vai, jūsuprāt, šī programma ir sevi attaisnojusi?

- Mūsu bankas filiāles ikdienā apmeklē daudzi vecāka gadugājuma cilvēki. Ar šo programmu esam viņiem kļuvuši tuvāki. Viņi šeit jūtas saprasti un novērtēti, viņiem nav jāsatraucas, ka kaut ko nesapratīs, vai kāds viņus steidzinās, jo pie mums finanšu konsultācijas sniedz citi seniori, kuri ir atvērti labākā risinājuma rašanai vai vienkārši sarunai. Šīs programmas ietvaros daudzus seniorus esam apmācījuši, kā lietot, piemēram, internetbanku. Sarunu rezultātā klienti ir uzzinājuši vērtīgu informāciju par bankas produktiem, kā tos lietot, kādi būti viņiem piemērotākie. Un to visu paveic mūsu seniori - konsultanti. Viņi ir pirmie, kas ar laipnu smaidu sagaida klientus filiālēs un sniedz palīdzīgu roku gan tiešā, gan pārnestā nozīmē.

- Cik šobrīd darbinieku ir nodarbināti šajā programmā, un kāda ir viņu galvenā motivācija, piesakoties darbā bankā?

- Šobrīd Norvik Bankā strādā divpadsmit senioru konsultantu. Viņiem ir iespēja izvēlēties savām iespējām atbilstošu darba grafiku, tāpēc šobrīd lielākā daļa senioru pie mums strādā uz pusslodzi. Kāds strādā divas dienas nedēļā, cits - pa dažām stundām katru dienu. Lielākā daļa senioru, uzsākot darbu bankā, atzīst, ka viņiem ir svarīgi atrasties apritē un palīdzēt citiem. Protams, arī papildu ienākumi ir neatsverams aspekts, jo ne visiem sanāk iztikt ar pensiju vien.

- Vai ir vēl kāda vakance uz šo darbu? Vai gluži otrādi - potenciālie darbinieki gaida rindā?

- Protams, arī šobrīd darba vietas ir pieejamas un seniori ir laipni aicināti iesūtīt savus pieteikumus darbam Norvik Bankā. Mēs izvērtējam ikvienu pieteikumu, turklāt iespējas strādāt ir gan Rīgā, gan reģionos. Kā jebkurš bankas darbinieks, arī senioru konsultanta amata kandidāts tiek gatavots savam amatam - veicam darba pārrunas un pēcāk organizējam apmācības. Gribu piebilst, ka senioru nodarbinātības programmā esam pārliecinājušies, ka senioru iespējas un potenciāls nereti ļauj virzīt viņus darbam arī uz citām vakantajām pozīcijām bankā. Piemēram, divi senioru konsultanti pēc sešu mēnešu darba filiālē ir uzsākuši darbu bankas kontaktcentrā, savukārt vēl divi citi gatavojas strādāt kā klientu apkalpošanas speciālisti. Ņemot vērā, ka mūsu mērķis ir nodarbināt vismaz piecdesmit senioru, aicinām ikvienu strādāt gribētāju pieteikties darbam bankā - gan senioru konsultanta amatā, gan klientu apkalpošanas speciālista amatā.

- Kādas izmaiņas bankā ir ienesusi šī programma?

- Senioru nodarbinātības programma Norvik Bankā noteikti ir veicinājusi lielāku izpratni un toleranci pret klientu - senioru vajadzībām. Mēs īstenojam īpašas apmācību programmas senioriem, un, pati būdama seniore, ticu, ka iemācām daudz jauna arī gados jaunākiem darbiniekiem - gan saskarsmē ar klientiem, gan citās jomās.

- Vai, pateicoties šai programmai, ir pieaudzis bankas klientu skaits un viņu izmantoto pakalpojumu klāsts?

- Senioru programma noteikti ir palīdzējusi stiprināt bankas attiecības ar esošajiem klientiem, veicināt izpratni par bankas pakalpojumu klāstu, kā arī piesaistīt jaunus klientus. Kopumā sešu mēnešu laikā senioru konsultanti ir snieguši gandrīz 12 000 konsultāciju, kā rezultātā klienti daudz precīzāk ir varējuši izvēlēties savām vajadzībām piemērotus finanšu risinājumus. Visbiežāk seniori Norvik Bankā izvēlas noformēt pēctecības kontu, kas dod iespēju tuviniekiem piekļūt senioru finanšu uzkrājumiem viņu aiziešanas gadījumā. Tāpat ievērojams klientu skaits ir ieguldījuši savu naudu depozītos, tādējādi apliecinot savu uzticību Norvik Bankai.

- Kas ir populārākais pakalpojums bankas klientu - senioru vidū?

- Seniori visbiežāk izvēlas veikt dažādu rēķinu apmaksu, jo nejūtas tik droši to darīt attālināti ar internetbankas starpniecību, un mūsu bankā rēķinu apmaksa ir pieejama par viszemāko komisijas maksu, kas senioriem ir īpaši svarīgi. Tam seko dažādu apdrošināšanas risinājumu izvēle. Aktuāla ir arī pēctecības konta atvēršana. Tas ir naudas uzkrājums senioriem bēru izdevumu segšanai. Naudas pieejamība šādās situācijās ir problemātiska tieši vientuļajiem senioriem.

- Vai Norvik Bankai padomā ir jauni pakalpojumi senioriem?

- Pateicoties mūsu klientu - senioru ierosinājumiem, kā arī mūsu sadarbības partneriem no Latvijas Pensionāru federācijas, jau esam ieviesuši vairākus jaunus produktus tieši senioru vajadzībām. Tā, piemēram, tieši Latvijas Pensionāru federācija deva impulsu izveidot pēctecības kontu. Nupat esam izstrādājuši vēl vienu pakalpojumu senioriem - Krājkonts siltumam, kas ļauj veidot uzkrājumu vasarā, kad izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem ir mazāki, lai ziemā, kad rēķini kļūst lielāki, šo uzkrājumu varētu izmantot ar mājokli saistīto izdevumu segšanai.