Piektdiena, 3.maijs

redeem Gints, Uvis

arrow_right_alt Rīgā \ Satiksme

Kā aizsargāt velosipēdistus un gājējus pilsētas satiksmē?

© Publicitātes foto

2.lapa

Publicitātes foto

Fakti. Četri veidi, kā pasargāt neaizsargātos satiksmes dalībniekus pilsētās

1. Labāk projektētas ielas

Samazinot transportlīdzekļu ātrumu un atdalot motorizētos transportlīdzekļus no neaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem ar paaugstinātām ietvēm un norobežotām velosipēdistu joslām, ir iespējami ievērojami drošības uzlabojumi. Projektējot krustojumus, ir jāpievērš īpaša uzmanība, lai velosipēdisti un transportlīdzekļi, kas nogriežas, netraucētu cits citam.

2. Izpratne par drošību uz ceļa

Dziļāka izpratne par apdraudējumu visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, pateicoties kvalitatīvākai autovadītāju apmācībai un neaizsargāto satiksmes dalībnieku izglītošanai par riskiem. Volvo Trucks ceļu satiksmes drošības programmas Apstājies, paskaties, pamāj un Pamani un tiec pamanīts ir izstrādātas, lai novērstu negadījumus, uzlabojot izpratni par drošību, un tiek īstenotas vairāk nekā 20 pasaules valstīs.

3. Jaunas tehnoloģijas

Jau tiek izstrādātas tehnoloģijas, kas atpazīst neaizsargātos satiksmes dalībniekus, piemēram, situācijās, kad transportlīdzeklis no sāniem izbrauc priekšā velosipēdistam. Savukārt ar sānu aizsargiem aprīkoti transportlīdzekļi var mazināt neaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku gūtās traumas sadursmes gadījumā.

4. Labāka redzamība

Uzlabota tiešā un netiešā redzamība caur logiem, spoguļiem un kamerām. Tāpat arī zemākas šasijas, kas ierīkotas pilsētā izmantotajiem transportlīdzekļiem var radīt būtiskas atšķirības drošībai pilsētā. Loģistikas uzņēmumi var veicināt drošību, izvēloties veicamajam darbam atbilstošu transportlīdzekli, lai pilsētu centri netiktu noslogoti ar lieliem vai pārāk daudziem kravas transportlīdzekļiem.