Ceturtdiena, 2.maijs

redeem Sigmunds, Zigismunds, Zigmunds

arrow_right_alt Latvijā

Lieldienās sasit un apēd 10 miljonus olu

© NRA

Olu krāsošana un olu kaujas Lieldienās ir gadsimtiem ilga tradīcija, kas izrādās, nav zaudējusi nozīmību arī mūsdienās. Lieldienu laikā tieši olas ir pirktākie produkti veikalos. Lieldienas ir īpašas arī ar to, ka vienīgi šajā laikā pircēji ir gatavi maksāt naudu par sīpolu mizām.

«Jau pagājušajā nedēļā novērojām, ka iedzīvotāji sāk gatavoties svētkiem – tiek pirkti dažādi svētku dekori, olu krāsas, salvetes ar Lieldienu tematiku, kā arī dažādas šokolādes olas un zaķi. Toties pārējiem pārtikas produktiem lielāko pieprasījuma pieaugumu prognozējam šonedēļ, pirms svētku brīvdienām. Kopš otrdienas strauji pieaudzis arī olu pārdošanas apjoms. Maxima Latvija veikalos pieejamas gan baltās, gan brūnās vistu olas, gan paipalu olas. Savukārt sīpoli teju pēdējās divās nedēļās ir viena no populārākajām precēm, jo iedzīvotāji iecienījuši olas krāsot sīpolu mizās,» Neatkarīgajai atklāja SIA Maxima Latvija mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.

Pagājušajā gadā divu nedēļu laikā – starp Rietumu kristiešu un pareizticīgo Lieldienām – Maxima Latvija veikalos tika pārdoti 6,8 miljoni olu. Z. Kaktiņa uzsvēra, ka pagaidām grūti prognozēt, cik daudz olu šogad svētkos iedzīvotāji iegādāsies, jo šogad kristiešu un pareizticīgo Lieldienas šķir vesels mēnesis. «Tādējādi prognozējam, ka būs divi Lieldienu iepirkšanās posmi – viens jau šīs nedēļas izskaņā, bet otrs – pirms 1. maija, kad Lieldienas svinēs pareizticīgie,» sacīja Z. Kaktiņa.

Savukārt Rimi Latvia novērojis, ka šogad ir lielāka iedzīvotāju interese par mājokļa dekorēšanu nekā pērn. «Līdz ar lielo cilvēku interesi par sava mājokļa izgreznošanu Lieldienu dekorāciju pārdošanas apjomi šogad ir pieauguši par apmēram 25%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Tas skaidrojams ar to, ka šogad Lieldienas ir martā, kad daba vēl nav atmodusies, un cilvēki ir noilgojušies pēc krāsām, tāpēc ar dekorāciju palīdzību tās ienes savā mājoklī. Vēlmi pēc krāsām un saules apliecina arī cilvēku pieaugusī interese tieši par dzelteniem ziediem podiņos – narcisēm, prīmulām, tulpēm un citiem ziediem,» stāstīja SIA Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Tāpat laika gaitā mainījušās arī olu izvēles un krāsošanas tradīcijas. Piemēram, pēdējo gadu laikā Rimi veikalu tīklā novērojams paipalu olu patēriņa pieaugums tieši ap Lieldienu laiku. Lai arī par iecienītāko olu krāsošanas veidu ir atzīmēta dabisko materiālu izmantošana, Rimi pārdošanas rezultāti rāda, ka šogad īpaši populāras ir arī olu uzlīmes, kas ļauj viegli un ātri iegūt īpaši grezni dekorētas olas. No olu krāsām vispieprasītākais nemainīgi ir piecu olu krāsu komplekts.