Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Latvijā

Sieviete pamatīgi sašutusi par apdrošinātāja "Balta" rīcību

© Ģirts Ozoliņš/MN

Samaksājot gandrīz 300 eiro par polisi, sieviete apdrošinājusi īpašumu ar visu mantu. Kad bojājumu guva dārgs viedtālrunis, kompānija “Balta” atteicās izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību. Starp daudziem līguma nosacījumiem paslēpies punkts, kas diktē īpašas prasības attiecībā uz mobilo telefonu apdrošināšanu. Pirms sadarbības uzsākšanas par tiem “Balta” neinformēja, raidījumam “Bez Tabu” sacīja vīlusies kliente.

"Bija uzsvars, ka vislabākā, visstiprākā, ka viss ir pasargāts. Pēc tāda apraksta neko citu nevarētu padomāt. Nopirkām telefonu, 3. decembrī tas nokrita un sasitās. Sākotnēji “Balta” atbildēja, ka tā bijusi neuzmanība. Vēlāk atsūtīja atteikumu, atsaucoties uz vienu punktu no ļoti gariem noteikumiem, kas nosaka, ka mobilie telefoni netiek apdrošināti. Tiek, bet uz tiem attiecas īpaši noteikumi," saka Dace par apdrošināšanas polisi.

Starp daudziem līguma nosacījumiem viens no punktiem nosaka, ka mobilos telefonus un planšetdatorus apdrošina papildus, ja apdrošināšanas polisē ir norādīta ierīces marka, modelis un unikālais identifikācijas kods (IMEI kods - mobilajam telefonam, sērijas numurs - planšetdatoram) un apdrošināšanas polises pielikumā ir pievienota mobilā telefona/planšetdatora fotogrāfija.

Pirms sadarbības uzsākšanas “Balta” darbinieks par šīm īpašajām prasībām, kas attiecas uz mobilajiem telefoniem, neinformēja, sacīja Dace. Piekrītot polisei, viņa bija sapratusi, ka apdrošināta tiek pilnīgi visa manta. Sieviete atzina - kārtīgi neizlasīja līgumu, bet uzskata, ka apdrošinātāja pārstāvis varēja informēt par īpašajiem nosacījumiem.

“Balta” apdrošināšanas konsultanti apzināti nenoklusē informāciju un neveicina klientu “aizķeršanos” aiz līguma “zemūdens akmeņiem”, raidījumam sacīja Armands Lagons, “Balta” privātā īpašuma un speciālo produktu vadītājs.

"Liela daļa apdrošināšanas konsultantu skaidro, uzrunā par to, ka ir iespēja apdrošināt arī telefonus. Skaidrs, ka klienti ir dažādi, ir tādi, kuri nevēlas šo dialogu. Izvairās no tā, ka viņiem mēģina vēl kaut ko piepārdot. Ja būtu jautāts konsultantam, vai telefonu bojājums ir iekļauts segumā, viennozīmīgi, tiktu atbildēts."

Dace sacīja, ka neiedomājās par to pavaicāt, jo paļāvās, ka apdrošināta ir visa manta, ja to šādi reklamē. “Loģiski domājot - priekš kam man apdrošināt pilnīgi visu, izņemot telefonu? Vienu mantu mājās neapdrošināt? Tā es to nebiju domājusi.”

“Balta” pārstāvis pieļauj, ka kolēģis neinformēja par mobilo telefonu īpašajiem nosacījumiem, lai to netraktētu kā uzbāšanos ar papildu maksas pakalpojumu.