Pirmdiena, 20.maijs

redeem Salvis, Selva, Venta

arrow_right_alt Reģionos \ Tukums

Šonedēļ Tukumā un Talsos autovadītāji varēs noteikt savu noguruma pakāpi

Šonedēļ Tukumā un Talsos autovadītājiem būs iespēja noteikt savu noguruma pakāpi. Mērījumi tiks veikti Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) pētījuma ietvaros, kura nolūks ir noteikt autovadītāju risku iemigt pie auto stūres.

Pētījumi notiks STATOIL degvielas uzpildes stacijās:

otrdien, 12. jūlijā Tukumā,

trešdien, 13. jūlijā Talsos.

Līdz šim pētījumā ir piedalījušies vairāk nekā divi simti autovadītāju. Ievērojamai daļai no tiem tika konstatēts paaugstināts vai pat ļoti paaugstināts iemigšanas risks. „Tas liek secināt, ka daļa cilvēku pie stūres sēžas tik neizgulējušies vai pārguruši, ka viņu fizioloģiskais stāvoklis apdraud kā paša, tā arī citu satiksmes dalībnieku drošību. Mērījuma laikā, kas ilgst 11 minūtes, atsevišķi autovadītāji pat vairākas reizes piedzīvo tā dēvēto sekundes miegu.”, stāsta fiziologs un pētījuma veicējs, Rīgas Stradiņa universitātes docents Leons Blumfelds.

Pētījums ir brīvprātīgs, anonīms un tas tiek organizēts sadarbībā ar SIA „ Latvija Statoil” un biedrību ”Latvijas Samariešu apvienība”. Mērījumus veic speciālists - fiziologs, kurš izmanto ne vien Latvijā, bet visā Austrumeiropā unikālu medicīnisko aparatūru, ar kuras palīdzību tiek reģistrētas acu zīlīšu spontānās svārstības.

CSDD ir jau vēstījis, ka neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus pieņemt lēmumu vai pat uz vairākām sekundēm iesnaužas. Šāds stāvoklis bīstamības ziņā tiek pielīdzināts braukšanai alkohola reibumā. Noguruma sekas pie auto stūres diemžēl ir ļoti traģiskas – nobraukšana no ceļa, grāvis, kūleņi, ieskriešana stabā vai frontālās sadursmes.

Šāda rakstura avārijas Latvijā nav retums. Kā rāda statistika, apmēram puse avāriju, kurās iet bojā autovadītāji un pasažieri, ir tādas, kuros iesaistīts viens transportlīdzeklis. Negadījumu iemesli var būt kā ātrums, neuzmanība, tā arī nogurums, kurš ir visgrūtāk pierādāmais fakts.