Sestdiena, 27.aprīlis

redeem Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Turpinās sakārtot Rīgu - šogad renovēs Krasta ielu, Deglava un Brasas tiltus

© F64

Rīgā šogad plānots renovēt Krasta ielu, kā arī Deglava un Brasas tiltus, piektdien konferencē "Nekustamais īpašums un būvniecība Baltijā 2018" sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Emīls Jakrins.

Jakrins paskaidroja, ka Deglavas tiltu plānots renovēt, jo šis rajons attīstās, nodrošinot ieņēmumus nekustamajos īpašumos. Tāpat plānots atjaunot Brasas tiltu, kas uzlabos infrastruktūru šajā apkaimē. Starp šā gada investīciju projektiem ietilpst arī Brīvības ielas posma no Bruņinieku ielas līdz VEF tiltam atjaunošana, Meŗķeļa ielas un Kalpaka bulvāra renovācija.

Ierēdnis pastāstīja, ka tuvāko gadu laikā plānots īstenot vairākus citus vērienīgus investīciju projektus, tostarp paredzēta Salu tilta kompleksa rekonstrukcijas pirmā un otrā kārta. Tādējādi plānots izbūvēt estakādes uz Lucavsalu un Zaķusalu. Lucavsalā iecerēts investēt kā atpūtas teritorijā - izbūvējot Lucavsalas ielu būs iespējams piekļūt atpūtas vietām, pludmalei. Salu tilta kompleksa rekonstrukcijas otrā kārta paredz pārbūvēt estakādi pār Bieķengrāvi. Tāpat iecerēts pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Krasta ielu, tiltu pār Bieķengrāvi (augšteces pusē) un satiksmes pārvadu Lucavsalā. Būvniecība sadalīta divos etapos, no kuriem pirmais noslēdzies, tiek slēgti līgumi par būvniecību un celtniecības darbus plānots sākt jau šogad. Turpretī bet otrā etapa projektēšana noslēgsies tikai 2019.gadā.

Viņš pastāstīja, ka tuvākajos gados starp lielākajiem infrastruktūras sakārtošanos projektiem Rīgā ietilpst arī Austrumumaģistrāles, Ieriķu-Vietlavas posma izbūve, kuras projektēšana ir fināla stadijā. Tādējādi tiks nodrošināts četru joslu automašīnu kustība, sakārtoti pieslēgumi blakus pieguļošajām maģistrālēm, izbūvēti tuneļi. Projekta mērķis ir izbūvēt trūkstošo 2,5 kilometru Austrumu maģistrāles posmu, kas to savienos ar jau izbūvētajiem posmiem. "Austrumu maģistrāle ir maģistrālā iela, kas Daugavas labajā pusē nodrošinās Ziemeļu-Dienvidu virziena tranzīta satiksmes plūsmas un pieslēgumu ostai," sacīja Jakrins, atgādinot, ka projekts ir pēdējais trūkstošais Austrumu maģistrāles posms.

Tāpat, pēc viņa teiktā, plānots īstenot vēl vienu projektu - Austrumu maģistrāles satiksmes pārvada pāri dzelzceļa Rīga-Skulte būvniecību, kas saskaņā ar aplēsēm izmaksās apmēram 40 miljonus eiro. Tas dos iespēju novērst sastrēgumus uz Sarkandaugavas pārbrauktuves, kā arī labiekārtot teritoriju gar Tvaika ielu, rekonstruēt šo ielu, lai nodrošinātu caurlaides kapacitāti. Investīciju projekta rezultātā Sarkandaugavas apkaimē radīšoties jauna teritorija ar labiekārtotām nomalēm, zālienu, koku stādījumiem, kur pastaigāties kājām. Projekts būtiski mainīs nekustamā īpašuma vērtību šajā rajonā.

Visbeidzot plānots izbūvēt trūkstošo Jāņa Čakstes ielas posmu 5,2 kilometru garumā, savienojot Dienvidu tiltu Daugavas kreisajā pusē ar Vienības gatvi. Tas atslogos pilsētas centru no tranzīta plūsmām, kā arī dos jaunu savienojumu ar ostu, savienojot Vienības gatvi ar Austrumu maģistrāli. Tehniskā projekta projektēšanai 2018.gada 15.janvārī noslēgts līgums, līdz šā gada beigām taps tehniskais projekts. Būvdarbus plānots īstenot līdz 2020.gadam.

Jau ziņots, ka piektdien Rīgas domē notiek 21. starptautiskā konference "Nekustamais īpašums un būvniecība Baltijā 2018", kura 20 gadu laikā ir kļuvusi par nozīmīgu pasākumu Latvijas un Baltijas nekustamā īpašuma tirgus speciālistu dzīvē. Pasākumā dažādu valstu eksperti dalās pieredzē, sniedz ieteikumus un izsaka prognozes par turpmāko nozares attīstību.

Konferencē piedalās aptuveni 90 dalībnieki - nozares speciālisti, valsts un pašvaldību amatpersonas, ārvalstu vēstniecību pārstāvji.