Pirmdiena, 6.maijs

redeem Didzis, Gaidis

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

Kr.Valdemāra un Daugavgrīvas ielu krustojuma pārbūve uzlabos transporta kustību

Šodien, 21.martā, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs iepazinās ar vienu no Satiksmes departamenta īstenotajiem Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētajiem projektiem - Krišjāņa Valdemāra un Daugavgrīvas ielu satiksmes mezgla rekonstrukciju. Mērs kopā ar pašvaldības amatpersonām iepazinās ar līdz šim paveiktajiem būvdarbiem.

"Rekonstruējot šo Daugavgrīvas ielas posmu, tiks ne tikai atvieglota transporta satiksme, bet arī sakārtotas Zunda kanāla krastmalas. Ņemot vērā, ka šajā posmā ir veloceliņš, esmu uzdevis atbildīgajiem dienestiem nodrošināt, lai velobraucēju satiksmes iespējas netiktu traucētas būvniecības laikā. Ja satiksmei tiks slēgti atsevišķi Daugavgrīvas ielas posmi, ir jānodrošina apbraucamais ceļš velosipēdistiem", norāda N.Ušakovs.

Domes priekšsēdētājs arī uzdeva Satiksmes departamentam pēc ielas rekonstrukcijas nodrošināt gājēju un velosipēdu celiņu tīklu, kas savienotu vairākas Rīgas Tehniskās universitātes ēkas, kas atrodas šajā rajonā.

Pagājušā gadsimta 80. gados, kad būvēja Vanšu tiltu, tā kreisā krasta satiksmes organizācija netika realizēta pilnībā un aiz Zunda kanāla projektēto neizbūvēja. Pēc pašlaik īstenojamā projekta, tranzīta satiksmes plūsma Vanšu tilta kreisajā pusē tiks nodalīta no vietējās satiksmes.

Apmēram četru mēnešu laikā jau paveikti ievērojami inženierkomunikāciju izbūves darbi, tai skaitā lietus ūdens kanalizācijas sistēmas un ūdensvada izbūve. Tāpat izveidotas brauktuvju un ietvju gultnes, ieguldītas jaunas apakšzemes komunikācijas, izbūvēti balsti satiksmes pārvadiem un atbalsta siena.

Kā norāda būvnieku, uzņēmuma "ACB un tilti" tehniskais direktors Dzintars Pommers, projektu plānots realizēt līdz 2013.gada beigām. Savukārt vasaras sezonā, kad būvniecības darbi būs intensīvāki, autovadītājiem jārēķinās ar satiksmes apgrūtinājumiem, norāda Satiksme departamenta speciālisti.

Kopējās projekta izmaksas ir 21 miljons latu, tajā skaitā, 1,5 miljoni latu ir ERAF finansējums. Lielākās būvniecības izmaksas sastāda inženierkomunikāciju rekonstrukcijas darbi - saimniecības un lietus ūdens kanalizācija, ūdensvads, siltumtrase, apgaismojums, SIA "Rīgas satiksme" tīkli un inženierbūvju izbūve.