Svētdiena, 28.aprīlis

redeem Gundega, Terēze

arrow_right_alt Latvijā

"Vienotība" pozitīvi vērtē Kučinska nostāju "Rail Baltica" jautājumā

© Scanpix

Partija "Vienotība" pozitīvi vērtē Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS) nostāju, ka "Rail Baltica" projekts ir ļoti svarīgs, šodien pēc koalīcijas padomes sēdes sacīja ekonomikas ministrs, premjerministra biedrs Arvils Ašeradens (V).

Sākotnēji bija izskanējis, ka projekts varētu netikt uzskatīts par ekonomiski "tik nozīmīgu", taču "Vienotība" ir "ļoti priecīga", ka Kučinskis šodien tomēr apliecinājis, ka šī infrastruktūras projekta īstenošana ir būtiska, pauda politiķis.

Arī Kučinskis žurnālistiem šodien pauda, ka netiek mainīta valdības deklarācijā paustā pozīcija. Valdības deklarācijā pausts solījums, ka tiks īstenots "Rail Baltica" projekts kā Baltijas valstu lielākais infrastruktūras projekts, lai to pilnībā pabeigtu nākamajā Eiropas Savienības daudzgadu finansēšanas ietvarā.

Kā ziņots, ja "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas projektam nebūtu tik vērienīga Eiropas finansējuma un tas būtu jādotē, tad būtu jādomā par tā realizācijas lietderību, intervijā laikrakstam "Neatkarīgā" tika paudis satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Vaicāts, cik nozīmīgs ir šis projekts, ministrs norādīja, ka jebkurš infrastruktūras projekts, kurš pēc realizācijas dod kādu pienesumu tautsaimniecībai vai vairo drošību un komfortu, ir atbalstāms.

Komentējot repliku, ka nekāda ekonomiska pienesuma pēc realizācijas nebūs, jo dzelzceļa kravas no Helsinkiem caur Rīgu uz Eiropu neiet, Augulis atzinis, ka kravu ir maz. Viņš minējis, ka, iespējams, salāgojot ar esošo dzelzceļa sliežu ceļu, situācija varētu mainīties. "Turklāt šis projekts ir būtisks drošības jomā," piebildis ministrs.

Augulis atzinis, ka zināmā mērā "Rail Baltica" ir pilotprojekts. "Ja tam nebūtu tik vērienīga Eiropas finansējuma un tas būtu jādotē, tad būtu jādomā par tā realizācijas lietderību, bet šobrīd Eiropas līdzfinansējums ir 80-85%, tātad tas ir paceļam projekts," teicis politiķis.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu-Rīgu-Kauņu-Varšavu-Berlīni.